Forum Tournaments Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Przewodnik po Candlekeep

 
Odpowiedz do tematu    Forum Tournaments Strona Główna » Baldur's Gate Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Przewodnik po Candlekeep
Autor Wiadomość
B4R70S
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

Post Przewodnik po Candlekeep
[link widoczny dla zalogowanych]

Zaczyna się właśnie przygoda, której nigdy nie zapomnisz. Rozpoczynamy przed gospodą (1) z pewną ilością złota, zależną od klasy (Zbrojny [Wojownik, łowca i paladyn] - 50-200 szt. zł, czarodzieje [magowie i magowie specjaliści] – 20-50 szt. zł, łotrzykowie [złodzieje i bardowie] – 20-120 szt. zł, kapłani [kapłani i druidzi] – 30-180 szt. zł).

Wejdźmy do gospody, gdzie czeka na nas Winthrop. Najrozsądniej byłoby kupić ekwipunek dla danej klasy i broń, w której się specjalizujecie oraz 1 kołczan bełtów (przyda się). Następnie wejdźmy do pokoju obok. Znajduję się tu zamknięta skrzynia. Jeśli mamy dużą siłę lub gramy łotrzykiem, postarajmy się ją wywarzyć lub otworzyć umiejętnością złodziejską. Możemy to zrobić spokojnie, gdyż nikt nas nie zauważy. Znajdziemy tu zwój Zbroi oraz Infrawizji i kilkanaście sztuk złota. Jeśli gramy magiem, możemy nauczyć się czaru, jeśli nie – później możemy sprzedać (Winthrop niestety nie kupuje zwojów). Następnie wchodzimy do pokoju ze szlachcicami i bierzemy sztylet z komody (jeśli gramy magiem, możemy się nim posłużyć, jeśli nie - +1 szt. złota). Następnie wychodzimy z pokoju i podchodzimy do Firebeard'a Elvenhaira (ten mag w zielonej szacie). Poprosi nas o przyniesienie zwoju Identyfikacji. Zajmiemy się tym później.

Teraz wejdźmy na piętro. Tutaj każdy pokój staramy się okraść (pierwszy pokój ma otwartą komodę [kilka sztuk złota], drugi pokój słabo zamkniętą [srebrny naszyjnik], a trzeci mocno zamknięty [miksturka i kilka sztuk złota]). Następnie zajmiemy się skrzynką naprzeciw pokoju szlachcica. Jeśli masz złodzieja z umiejętnością otwieranie zamków na poziomie 60-65% to wyważysz. Jeśli nie grasz złodziejem lub masz poniżej 60% to daruj sobie. W środku znajdujemy klejnot za 1000 szt. zł. Teraz moja ulubiona akcja. Wchodzimy do pokoju szlachcica i wyważamy/otwieramy jego komodę. Przygotowujemy się na sprint. Otwieramy jego komodę, zabieramy zawartość i wiejemy w stronę schodów. Zaczepi nas strażnik i każe nam oddać całe złoto. Nie dajemy się i wybieramy trzecią odpowiedź (Pierwsza zabiera całe złoto, druga obniża reputacje i sprawia, że strażnik atakuje, a trzecia sprawia tylko, że strażnik atakuje). Teraz staramy się ominąć strażnika i próbujemy uciec tak, aby nas nie zranił. Gdy będziemy na dole gospody, nic nam nie grozi. Ale pod żadnym pozorem nie zabijajcie strażnika ani nie wracajcie na górę (strażnik was zabiję). Teraz możemy spokojnie wyjść z gospody.

Wchodzimy do koszar (2) i gadamy z Fullerem. Wybieramy odpowiedź drugą i (jeśli kupiliście bełty) rozmawiamy drugi raz. Nagrodą jest 5 sztuk złota (charyzma 9 i niżej), 10 sztuk złota (charyzma 10-16) lub sztylet +1 (charyzma 17-1Cool i 50 exp. Następnie otwieramy skrzynkę stojącą najbliżej Fullera (tą otwartą, z mieczem i antidotum [nikt nas nie zaatakuje]) i wychodzimy z koszar. Jeśli pójdziemy trochę dalej przed drzwi zauważymy beczkę. Jest w niej bodaj 8 sztuk złota. Teraz idziemy dalej i wchodzimy do sypialni (3). Znajduję się tu zabójca. Ma ledwo 5pż, więc powinniśmy sobie poradzić. Poza nim nie ma w tym budynku nic ciekawego. Gdy wyjdziemy z budynku otwórzmy skrzynię przed drzwiami (20 sztuk złota). Idąc dalej natrafimy na strażnika bramy, który zaproponuje nam trening w drużynie w budynku (4). Zgadzamy się i wchodzimy do budynku.

Tam spotkamy iluzjonistę imieniem Obe . Opowie nam, na czym polega bitwa z drużyną i przywoła potwory. Nasza drużyna nie otrzymuję żadnych obrażeń, ale może je zadać przeciwnikom. Radzę wziąć ekwipunek naszej drużyny (ale nie wywalać własnego, gdyż po wyjściu ekwipunek drużyny, który miałeś na sobie, znika) aby uchronić swoją broń przed zniszczeniem. Teraz wystarczy rozwalić parę serii potworów i zostajemy przeniesieni na zewnątrz.

Kierując się dalej natrafimy na budynek z chorymi pacjentami i kapłanem Oghmy (5). Jeśli z nim pogadamy, zaproponuję nam miksturę uzdrowienia. Bierzemy i grzecznie dziękujemy. Wchodząc w jeden z małych pokoików zauważymy biurko. Jest zamknięte, więc je otwieramy. Zapewne ktoś nas zauważy, więc znowu będziemy musieli uciekać przed strażnikiem. Możemy wykorzystać stół przed wejściem, aby zablokować strażnika. Następnie wyjdźmy z tego budynku. Teraz skierujmy się dalej, do Hulla, strażnika stojącego przy bramie (6). Poprosi nas o przyniesienie miecza z koszar. Tak się składa, że mamy już ten miecz, więc ponownie z nim rozmawiamy i oddajemy miecz. Nagrodą jest 5 sztuk złota (charyzma 9 i niżej), 10 sztuk złota (charyzma 10-16) lub 20 sztuk złota (charyzma 17-1Cool oraz 50 exp. Teraz skierujmy się w stronę piwnicy (7). Przed wejściem stoi Reevor, krasnolud. Powie nam, abyśmy zabili szczury w jego piwnicy. Wejdźmy tak i zabijmy gryzonie. Przeszukajcie wszystkie beczki, a znajdziecie srebrny pierścień. Reevor, niezależnie od charyzmy, da nam za tą robotę 5 sztuk złota (sknera) i 50 exp). Wychodząc na pewno natraficie na Jondalara (Cool. Zaproponuje nam naukę walki. Gdy rozmowa się skończy, on zacznie nas atakować kijem, a jego kumpel, Eric, łukiem. Na szczęście nie mogą nam zadać żadnych obrażeń. Gdy trafimy w Jondalara lub Erica bronią, ten pierwszy pogratuluje nam i wskaże miejsce pobytu Goriona. Idąc dalej natrafiamy na świątynię Oghmy. Nic na razie nie potrzebujemy, więc ją omijamy. Gdy pójdziemy, natrafimy na Dreppina (9). Porozmawiajmy z nim, a wskaże miejsce pobytu książki Phyldii (10). Gdy porozmawiamy z nim po raz drugi, poprosi o odtrutkę dla Nessi (krowy). Spoczywa ona w koszarach razem z mieczem Hulla. Gdy po raz kolejny z nim porozmawiamy, weźmie antidotum i opowie o bandytach. Dodatkowo zyskamy 50 exp. Idąc dalej wchodzimy do domku obok stajni (11). Kolejny zabójca chce nas zabić. Gdy uporamy się z nim, przeszukajmy chatkę. Na stole znajdziemy kilka sztuk złota, w skrzynkach młot bojowy, a w zamkniętej skrzyni sztylet. Gdy wyjdziemy z budynku zaczepi nas Parda. Twierdzi, że zostaliśmy zranieni (nawet jak jesteśmy w pełni zdrowi) i każe nam odpocząć w gospodzie. My natomiast idziemy dalej. Spotykamy Phlydię (10), która zgubiła swoją książkę "Historia Halruai". Mamy już ją ze stosu siana, więc ją zwracamy. W nagrodę nic nie dostajemy (charyzma 9 i niżej) lub klejnot lwie oko (charyzma 10 i wyżej) oraz 50 exp. Teraz wejdźmy do gospody i sprzedajmy cały dobytek. Następnie wejdźmy w bramę i podejdźmy do Kantora i Głosów (róży kierunków [12]). Warto wysłuchać co ciekawego mają do powiedzenia. Idąc dalej spotkamy Imoen (13). Przypadkowo wygada się, że wie o podróży, ale nie zdążymy jej oto zapytać. Następnie udajmy się do Tethtorila (14), który da nam zwój Identyfikacji dla Firebeard'a. Udaj się do gospody i oddaj czar. Dostaniesz miksturkę uzdrowienia, 50 exp i mag rzuci na ciebie zaklęcie „Ochrona przed złem”. Naturalnie czar przestaje działać zanim dojdziemy do Goriona, ale to szczegół. Tak, więc skierujmy się do naszego przybranego ojca (15) i powiedzmy mu, iż możemy ruszyć w dalszą drogę. Przed wyjściem Gorion powie nam, że jeśli się rozdzielicie masz dotrzeć do gospody „Pod pomocną dłonią” i znaleźć tak Khalida i Jaheirę, twierdząc, że oni mogą Tobie pomóc. Następnie rzuci na ciebie „Leczenie lekkich ran” i udacie się do następnej lokacji.

Info dla początkujących – polecam rozmawiać z mnichami w zielonych kapturach. Mogą oni dać nam cenne wskazówki na temat sposobu sterowania w grze i objaśnić wiele rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:46, 26 Maj 2006 Zobacz profil autora
Jyjyyjy




Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Post
Jessica Alba In Anal Action Movie!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:02, 31 Mar 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Tournaments Strona Główna » Baldur's Gate Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin