B4R70S |
Wysłany: Czw 23:38, 25 Maj 2006 Temat postu: Potwory w grze |
|
Chyba najważniejszą częścią gry Diablo II, są właśnie bestie. W każdym akcie spotykamy kilkanaście typów z podgatunkami. Łącznie razem w grze występuje ponad 200 stworków. Wygląd ich i charakterystyka są zróżnicowane. Bestie jednego rodzaju różnią się najczęściej kolorem, choć nie zawsze tylko nim. Mogą one posiadać różne głowy. Niektóre potwory posiadają ich po kilka rodzajów, a niektóre mają tylko jeden. W porównaniu do części pierwszej zwiększono AI naszych przeciwników. Nie zdarzają się, więc sytuacje, gdzie przykładowo stoimy w drzwiach piorąc potwory po kolei. I dobrze, bo dzięki temu rozrywka stała się bardziej emocjonująca. Również dzięki zwiększeniu inteligencji potwory posiadające ręce lub jakieś kończyny potrafią otwierać drzwi, i innego rodzaju przeszkody, co wpływa na realizm gry. W jedynce brak tej opcji ułatwiał mordowanie takich gości jak The Butcher, gdzie po otwarciu drzwi do jego komnaty uciekało się do jakiegoś pomieszczenia z kratami. Po wejściu do niej zamykało się drzwi, a następnie przy pomocy najgorszego łuku bez problemu wysłać można go było do "stwórcy". Również bardzo dobrym rozwiązaniem okazały się generatory i działka. Są to ciekawostki bardzo umilające grę. Szczególnie podobają mi się te w II akcie.
Podstawowe informacje:
Życie: Podczas gry, gdy najedziemy kursorem myszki na potwora, u góry ekranu ukazuje nam się jego nazwa, a w tle za nią jego pasek zdrowia pokazany na czerwono. Rodzaj potwora zależy od koloru nazwy, biała - zwykłe, niebieska - championy, żółta - unikalne. Ilość życie potwora uzależnione jest od liczby graczy w grze. Czyli gdy potwór posiada bazowo 100 życia, a w grze jest dwóch graczy, to wskaźnik jego energii podwaja się, dzięki czemu ma 200 punktów życia.
Doświadczenie i poziom trudności w grach Multi-Player: Doświadczenie otrzymywane za potwory, można obliczyć według tego równania: exp = X + (n-1)*((2/3)X), gdzie "X" to bazowe doświadczenie, a "n" to liczba graczy.
Poziom potwora a poziom gracza: Gdy poziom bestii jest mniejszy od poziomu postaci np. potwór ma 20 lvl, a nasza postać ma 30 lvl, wtedy łatwiej nam jest trafić, a potworowi trudniej i na odwrót.
Rodzaje Potworów: W grze występują 3 rodzaje potworów: Demony, Nieumarli i Zwierzęta. Jeśli potwór nie jest opisany jako Demon lub Nieumarły to znaczy, że należy do grupy zwierząt.
Niewrażliwości: Niektóre potwory posiadają niewrażliwości na magię, obrażenia fizyczne, żywioły ( zimno/ogień/błyskawice ), a także na trucizny. Oznacza to, że potwór jest w 100% odporny na ciosy zadawane w ten sposób. Postacie walczące bezpośrednio takie jak Paladyn czy Barbarzyńca muszą używać umiejętności zadające obrażenia od żywiołów gdy walczą z potworami niewrażliwymi na obrażenia fizyczne. Paladyni powini używać Zemsty, a Barbarzyńcy Szału. Można także wynająć najemnika Maga w III akcie, który będzie nam pomagał eliminować takie bestie. Zbieraj również Talizmany dające wysokie obrażenia od Żywiołów lub Trucizn. Kilka potworów na poziomie trudności Normal ma Niewrażliwości. Na poziomie Koszmar oczywiście jest takich o wiele więcej. Natomiast na Piekle prawie każdy stwór posiada jakieś Niewrażliwości. Mistrzostwo we Władaniu Zimnem, Przekonanie, Zmniejszenie Odporności, a także Zwiększenie Obrażeń nie negują Niewrażliwości
Regeneracja życia potworów: Na wyższych poziomach trudności, Potwory regenerują sobie życie bardzo szybko. Używaj więc magicznego bonusu "Potwory nie mogą się leczyć" jeśli jest taka możliwość.
Potwory, a poziom trudności: Na poziomie Koszmar i Piekło atrybuty takie jak życie, obrona, doświadczenie, obrażenia, skuteczność ataku, i wszystkie odporności idą w górę. Poziom potworów na poziomie koszmar idzie w górę według formuły: poziom potwora na koszmarze = Bazowy Poziom + 33. Więc 2 lvl Szkieletor na koszmarze ma 35 lvl. Natomiast na Piekle: poziom potwora na piekle = Bazowy poziom + 66. Poziom umiejętności na koszmarze podnosi się o 3 punkty i potwór unikalny dostaje jedną dodatkową umiejętność. Na Piekle umiejętności podnoszą swą wartość o 7, a unikalna bestia otrzymuje dwie dodatkowe umiejętności.
Potwory z Aktu I:
Upadły ( Demon ) , Szaman Upadłych ( Demon ) , Kolczasty Bies ( Zwierzę ) , Zombie ( Nieumarły ) , Monstrualna Bestia ( Zwierzę ) , Skorumpowana Łotrzyca ( Demon ) , Skorumpowana Łotrzyca - Łuczniczka ( Demon ) , Skorumpowana Łotrzyca - Włóczniczka ( Demon ) , Szkieletor ( Nieumarły ) | Szkieletor - łucznik ( Nieumarły ) , Kościotrup - Mag ( Nieumarły ) | Ludzie-Kozły ( Demon ) , Krwawy Kruk ( Zwierzę ) , Splamiony ( Demon ) , Gigantyczny Pająk ( Zwierzę ) , Upiór ( Nieumarły ) , Fetysz ( Demon ) , Wampir( Nieumarły ) , Latający Scymitar , Gniazdo Krwawych Kruków , Gargulcowa Pułapka.
Potwory z Aktu II:
Skoczek , Żuki , Piasecznik , Młode Piasecznika , Piekielne Sępy , Rój , Szablokot , Procarz , Mumia , Doskonalsza Mumia , Piaskowy Jeździec , Demon Nietoperz , Żmijoszpon , Tępogłów , Iglica Błyskawic , Sarkofag Mumii , Ognista Wieża.
Potwory z Aktu III:
Szaman Fetyszy , Olbrzymi Komar , Cierniowy Drzewiec , Małpa Demon , Żabi Demon , Płonąca Dusza , Kościany Fetysz , Czerw , Fanatyk Zakarum , Duchowny Zakarum , Członek Rady Zakarum.
Potwory z Aktu IV:
Siewca , Mega Demon , Rzygacz , Rycerz Zapomnienia , Nikczemna Matka , Nikczemny Pomiot.
Potwory z Aktu V:
Sługa Baala (Zwierze, Demon) , Samobójczy Sługa ( Zwierzę, Demon ) , Oprawca Śmierci ( Zwierzę ) , Katapulta , Nadzorca ( Demon ) , Demoniczny Imp ( Demon ) , Bestia Oblężnicza , Plugawiec ( Zwierzę ) , Ożywione Ścierwo ( Nieumarły ) , Sukkub ( Demon ) , Stygijska Furia ( Demon ) , Zlodowaciały Kościej , Pan Krwi , Gnijący Plugawiciel ( Demon ) , Czerw Bólu ( Demon ) , Sługa Zniszczenia ( Demon ). |
|